mandag 27. juli 2009

Tilbake fra camping..



Ja nå har vi hatt noen deilige dager i Skara, Sverige.. Bodde som sagt i en noe eldre campingvogn, men det gikk over all forventning altså!! :)

Vi dro avgårde på torsdags morgenen.. Malin og Erik kom til oss og måtte vente en times tid til Malins store fortvilelse før vi fikk dratt.. Malin kunne nemlig sovet en HEL time ekstra hvis de hadde kommet litt senere.. Håhåhå.. bare vent til du får barn du snuppa.. da er søvn noe av det du bare kan drømme om!! hihi... Tror hun nevnte dette en 5-10 ganger i løpet av denne dagen.. En HEL time mindre søvn pga meg.. MAKAN så dårlig gjort a gitt.. hehe.. :)

Vi fikk nå pakket sammen alt før vi satte kursen mot Rakkestad for å hente vogna.. Den er i følge svigermor antikk, over 30 år gammel.. hehe..Men den var helt grei til vårt frbruk den helga altså!! Og i bra stand vil jeg si den var også!! Stakkar Anne Marit hadde tatt av putetrekkene, vasket de og sydd dem på igjen.. hun er bra snill og da!! Spiste en liten lunsj der og så dro vi mot Sverige. Det regna godt nedover så jeg var litt bekymret for været den helga.. Vi klarte faktisk å bruke 10!!! timer til Skara.. og dette er i utgangspunktet en 4 timers tur.. BRA gjort.. Vi stoppet endel ganger og spiste og handlet og sånn, men det var noe voldsomt å lang tid vi brukte!! Kom oss ned og gutta fikk satt opp forteltet til Ole Petter og Livø. Der satt vi i regnet og koste oss med noe øl og kaffe utover de små nattetimer..
På fredag og lørdag var vi i Skara sommerland.. var egentlig kjempe fint det.. Til og med jeg fikk badet litt.. kjempe moro!! Tror Anna Emilie hadde det kjempe gøy.. For selv om hun var helt blå på leppene av kulde skulle hun bade MER MER MER!!! hehe.. Været var egentlig bra, men det blåste ganske surt og kom en skur innimellom så Mathias badet ikke..Litt redd for at han skulle bli syk og vannet var litt kaldt!! Syntes egentlig det var litt lite å gjøre for voksne der, men det er nok et eldorado for 5-12 åringer.. :) Må nok tilbake når lillemann er litt større!!!

På kveldene koste vi oss med grillmat og hadde det egentlig veldig koselig.. Martin gikk på en liten snurr på fredagskvelden sammen med sin bror og Livø.. Hadde gått å lagt meg og våknet av en aldri så liten diskusjon i forteltet i 03.30 tiden.. De filosoferte og løste verdensproblemer fikk jeg vite dagen etter!! :)..

I går kjørte vi hjemover.. brukte ikke like lang tid da.. Måtte forte oss litt for Erik skulle på nattevakt og trengte noen timer søvn før det stakkar! Var innom i rakkestad og leverte vogna og spiste middag. Så kom vi oss hjem .. Mathias var helt utslitt og tok natta 20.30.. det har ALDRI skjedd før så det var deilig!!

De fine kattene våre hadde selvfølgelig driti ned kjøkkengulvet så blei jo veldig fornøyd med det.. var kjempe sliten og hadde ikke veldig lyst til å vaske møkk da men.. Sånn ble det!! I dag må jeg
vaske klær og ta huset. Skjønner ikke at det går ann å bruke så mye klær på 3 dager.. Bare sjekk haugen.. Her har jeg faktisk allerede vasket 2 maskiner også...






Jaja.. Alt i alt var det en super tur!! men var godt å komme hjem til en varm dusj og tørt sengetøy.. Blir litt rått i vogna om natta nemlig...


Borte bra, hjemme BEST!!! :) Blei litt lite bilder for glemte å ta det, men slenger med de jeg har.. :)





4 kommentarer:

  1. HAHAHA,det er LOV Å SUTRE!!! ;) din sinke..

    SvarSlett
  2. Haha... joda det er lov det!!! jeg v ar litt treig... ;) Sorry for bilde.. var de eneste bildene jeg har tatt på turen... fine da!! lenge leve fotografen sier jeg!!! :)

    SvarSlett
  3. jo alle DE andre var fine;)
    jeg tok ikke med kamera en gang, så det skal du ha! selv om du flashet martin som en papparazzi mens han kjørte og jeg klamret meg fast til Mathias som et skremt villdyr,iik!.. gale gale kvinnfolk..

    SvarSlett
  4. Haha... dumma.. har slettet det freshe bilde av deg nå... Skal være enig i at jeg har sett bedre bilder av deg!!! Jeg kan jo ikke akkurat skryte av at jeg har tatt mye bilder jeg heller.. for dette var alle!!

    SvarSlett