tirsdag 28. juli 2009

What to do... what to do....??

Uff... er litt i konflikt med meg selv kjenner jeg.. Har fullammet lillemann frem til nå (han blir 5 mnd til helga). Det eneste han har fått utenom er en liten smaksprøve på fruktpurè.. Men jeg ammer han annenhver time hele døgnet så det tydelig at han trenger del mat.. han er en god plugg på rundt 8 kg nå vil jeg tro (skal veie han i morra) så han trenger vel litt mat..

Hadde tenkt å stikke innom helsestasjonen i dag for å snakke med helsesøster ang dette for jeg begynner å lure på om gutten trenger noe påfyll med f.eks grøt litt tidligere enn 6 mnd.. Det har seg jo sånn at anbefalingene er å vente med fast føde til de er bikket 6 mnd, men nå har jeg jo en ganske stor gutt som spiser oftere og oftere.. økedøgn er det ikke for det har vært sånn som dette i en mnd nå.. I natt så spiste han faktisk hver eneste time etter klokken 4... HVER TIME.. Tenker at det kanskje er fordi han begynner å bli mer aktiv også.. han ruller rundt og er i bevegelse hele tiden når han er våken...

Jeg begynner å lure på om dette plager han litt også.. han spiser seg god og mett og så sovner han.. Å når han endelig har funnet roen og det virker som om han kommer til å sove en stund så bråvåkner han å er helt desperat etter mat.. stakkars gutt han må jo bli sliten av dette han og.. blir jo lite sammenhengende søvn for han og.. Ikke har jeg lite mat heller for om jeg pumper meg og gir på flaske spiser han aldri mer enn 100 ml selv om jeg har det dobbelte i flaska...

Nei nå veit jeg sannelig ikke hva jeg skal gjøre.. Får ikke snakket med helsesøster før i morra heller for de hadde ferie der t.o.m i morgen... Får vel vente til det da...

Hmm...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar