tirsdag 4. august 2009

Helsesøstre..

En ting er sikkert og det er helsesøstre sier mye forskjellig.. Er jaggu ikke greit å vite hva man skal gjøre.. Ringte helsestasjonen for å snakke med helsesøster i stad ang Mathias siden han ikke har bæsja på 5 dager. Omtrent sånn gik samtalen:

Jeg: Sønnen min på 5 mnd har ikke bæsja på 5 dager etter at jeg begynte med velling, er det vanlig??

HS: hmmm... njaaa.. assa.. neeei det har jeg aldri hørt om.. ammer du??

Jeg: Ja jeg ammer ellers hele døgnet bortsett fra en flaske med velling på kveldstid

HS: Barn som ammes kan like gjerne ha bæsj en gang i uka som en gang om dagen

Jeg: Ja det er jeg klar over, men Mathias har hatt 2 bæsjebleier eller mer i døgnet siden han ble født, men det har stoppa helt opp etter at jeg begynte med velling. Bør jeg slutte med velling da eller??

HS: Nja... hmm... tja.... hvor stor er han??

Jeg: Han er ca 8 kg, ikke sikker på hvor lang han er

HS: Er han sååå stor?? nei da må du ikke slutte med velling. Han er mer enn stor nk til å få det.

Jeg: Jaha.. men skal jeg bare se ann da eller skal jeg kontakte lege etterhvert??

HS: hmm... nei altså så lenge han ikke har veldig vondt så kan du se det ann..


Altså.. Hvordan skal jeg vite om han har veldig vondt i magen?? Blir litt oppgitt jeg for ble ikke akkurat veldig klok på hva den helsesøsteren mente jeg skulle gjøre... Uff håper han blir bedre snart!! Noen som har noen gode tips å komme med???

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar