mandag 24. august 2009

Syk liten gutt...

Har vært dårlig med blogging siste uka gitt... Lillemann har vært syk så har i grunn gått i et kjør en ukes tid.



Det begynte med at han fikk masse utslett for halvannen uke siden. Tok en tur til legen på tirsdag fordi det ikke ble noe bedre og fikk beskjed om at det mest sannsynlig var atopisk eksem... F.....N!!! Blei litt sint og irritert for eksem er noe dritt! Kom allikevel ikke som noe sjokk da det er en del eksem i nærmeste familie, men allikevel.. Så da var det ut å gå til innkjøp av en god lotion og vaskemiddel/skyllmiddel uten parfyme. De neste dagene gikk til å vaske alle klærne og alt av sengetøy og tepper som Mathias bruker. Utslettet var allikevel like hissig. Ikke var han i form heller. Han hadde ingen feber, men var sutrete og veldig veldig selskapssyk. Mathias er ALDRI sutrete og kan godt leke en halvtime - time alene på gulvet mens han prater og koser seg med lekene sine. Dette gikk ikke nå og natt til torsdag gråt han mye!! Han slo seg til det ene øret og dro i det og da skjønte jeg at han hadde fått ørebetennelse.



Så på fredag var det opp på legekontoret igjen og JA han hadde fått ørebetennelse. Det som er litt irriterende er at jeg ba legen sjekke øra hans når jeg var der på tirsdag for hadde lagt merke til at han tok seg litt til det ene øret da også, men legen mente det var helt unødvendig og at han klødde pga eksemet han hadde fått. Vel.. nå hadde det gått hull på trommehinna så det værste var over og trykket i øret hadde nok forsvunnet en gang den morran. Antibiotika måtte han ha uansett siden han er under et år. Så i helgen har jeg "sloss" med sønnen min for å få i han antibiotikamiksturen. Det er ikke populært og han spytter ut alt sammen og gliser fra øre til øre mens han ler.. den luringen der altså!! Noe har jeg nok fått i han... and guess what??? Utslettet begynner å bli borte.. .. Så nå krysser jeg fingrene for at det ikke er eksem, men et utslett som har kommet fordi han har hatt en infeksjon i kroppen!! :):) I natt var han super sutrete igjen og slår seg fortsatt til øret så om ikke dette har gitt seg innen et par dager får jeg ringe i legen igjen da... Tror det er ganske dritt lei av trynet mitt oppe på det legekontoret der!! :)






"Vær så snill å la meg bli frisk da"!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar