onsdag 26. august 2009

Skikkelig ekkel opplevelse..

I går kveld hadde jeg en noe ekkel opplevelse!! Mathias fikk litt grøt på kvelden som han har fått de siste ukene og spiste og var fornøyd. Han skulle helst holde vannflaska og skjea si selv så jeg lot han ordne litt selv.


Jeg la etter et par min merke til at han er litt rød rundt munn, men tror det er fordi han har holdt på med denne plastskjea si.. Når han er ferdig med å spise ser jeg at han blir rødere og rødere og det sprer seg til rundt øynene og halsen og etterhvert brystkassa og ryggen.. Så ser jeg kinnene hovner opp og han får hvite blemmer på hele kroppen.. jeg river av han klærne og før jeg har skjønt det selv har jeg ringt 113 og snakker med en dame der.. han begynner å puste rart og klør seg over hele kroppen og hyler for full hals.. Så blir han plutselig helt stille og bare ligger der.. mens jeg snakker med denne dama på tlf roer han seg litt og puster normalt så jeg fikk beskjed om å kjøre til legevakta selv. Martin var rett rundt hjørnet så fikk kastet på han noen klær og dratt på legevakta i Askim. Tok vel en times tid før vi kom inn til legen, men da hadde helsen gått ned og han var nesten ikke rød lenger.


Legen hadde fryktelig dårlig tid, hadde bare tid til å hilse på meg, ikke Martin. Titta så vidt det var på Mathias og bare dro av han klærne og var kjempe hardhendt. Kjente jeg blei SKIKKELIG forbanna. Jeg forklarte hva som hadde skjedd, men legen bare fnyser av meg og sier at det ikke var noen ting. Noen allergisk reaksjon var det ihvertfall ikke for da hadde han vært rød enda.. nei... det er bare eksem får jeg beskjed om... WHAT T... F....K!!! Eksem.. kødder du med meg.. Ungen heiv etter pusten og hovnet opp i hele ansiktet så jeg nesten ikke kjente han igjen!! nei.. jeg var visst bare enda en hysterisk mor som overdreiv! Makan til arogant dritt lege!! Noen mennesker skulle ikke fått lov til å jobbe med andre mennesker!! Blei mer eller mindre kasta ut fra legevakta med et stor spørsmålstegn.. hva fader skjedde med ungen min??????????

Takk og lov har jeg fått hensvisning til barnelege i ski pga eksemet han har hatt de siste ukene for å utrede om han kan ha allergi. Ringte dit i dag og siden de hadde fått en avbestilling fikk jeg time der i morgen klokka 14. Håper jeg får noen svar da!!
Her er noen bilder av lillemann fra i går mens han fortsatt var fornøyd (på det nederste bilde kan du se at han begynne rå bli litt rød).


2 kommentarer:

  1. Det hørtes helt forferdelig ut Linda. Det må jo virkelig være en mors mareritt helt klart. Og at du fikk den behandlingen på legevakta forundrer meg ikke. Trur de har som et mål med å treffe fleste mulig pasienter på kortest mulig tid desverre. Ønsker dere lykke til i dag,og håper du får svar :)

    SvarSlett
  2. Stakkar lillemann og fy f for en bahandling. slike leger skulle vært meldt inn (noe jeg håper du gjør).
    Leste innlegget ditt litt lengre opp- godt å høre dere fikk svar hos spesialisten!!

    SvarSlett