torsdag 27. august 2009

Ja da var det som jeg fryktet!! :(

I dag har vi vært hos spesialist med Mathias. Pga alt som har skjedd de siste ukene var det godt å få noen svar selv. Det viser seg at lillemann har melkeallergi... Snufs..:( Vi har jo ikke oppdaget dette før nå når vi har begynt med grøt for jeg har KUN ammet frem til nå. Han har ikke fått så mye som 1 flaske morsmelkerstatning. Selv drikker jeg minimalt med melk og melkeprodukter fordi jeg har en mild form for laktoseintoleranse og de små mengdene Mathias da har fått gjennom morsmelken har ikke vært nok for å gi noe utslag. Sjekket endel andre ting som nøtter og egg også, men det reagerte han ikke på. Legen var veldig enig at det var en allergisk reaksjon M fikk på tirsdagen og syntes legen på hadde behandlet oss veldig dårlig!! Legen brukte akkurat 2 min på å stille melkeallergidiagnosen og det før han tok allergitesten.

Jeg får vel se det positive i det, for 90% av barna med denne typen allergi vokser det av seg. Eksemet han fikk har kommet som en reaksjon på allergien, men dette er en veldig mild form som også er forventet å bli borte innen 2-3 år. Så nå blir det hjemmelagd grøt, middag og brød men det er helt greit!! Kun det beste for lillemann!!! :):)

Haha.. måtte le litt da.. Når jeg forteller hva som har skjedd og hvordan ting har utartet seg de siste ukene så ser legen på meg og sier.. "Du er enten sykepleier eller legestudent for du bruker ord og uttrykk vanlige folk ikke bruker og så er du litt sånn typisk bekymret helsevesenmor".. haha.. det var jo litt artig!! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar